måndag 7 februari 2011

Anton Berglund - den ovinklade sanningen

På cybermetropolen www.vaxjonorra.se finns ett heltäckande register över A-lagsspelare, deras favvislag samt styrkor och svagheter. Till exempel går att utläsa att Jonathan "FML-Bapupa" Lander odlar vallmo och att Ted Durdel tillbringat X antal år på S:T Sigfrids. Huruvida det är styrkor eller svagheter hos ovan nämnda får ni läsa er till själva.

Men trots detta smörgåsbord av information är det trots allt inte de ifyllda fälten som intresserar mig mest. Det är att Anton Berglund, precis som han undvikit inkilning 10 år i rad, har lyckats falla igenom Spelarrådets hänsynslösa frågenät. I kraft av mitt journalistiska ämbete tog jag mig därför friheten att själv bjuda in Anton Berglund med intentionen att göra ett litet vaxjonorra.se-krypin åt honom. Det här är vad som hände:

Skönt att stå vid sidan och titta på! tycker Anton.
AD: Hej Anton!
AB: Tjena tjena! Du jag har lite bråttom, frugan har lagat lasagne serru, så kan vi få det här överstökat?
AD: Givetvis! Jag har ett litet frågeformulär här, så vi drar igång direkt!
Moderklubb?
AB: Va?
AD: Ja alltså, den fotbollsklubben du började spela fotboll i.
AB: Jaha. Växjö Norra.
AD: Bästa fotbollsminne?
AB: När jag fick vila en hel match! De finns en jättebra bild på de också!
AD: Där ser man! Vilken position spelar du på då, när du inte står vid sidan om?
AB: Position?
AD: Suck. Ja, back, mittfältare, anfallare osv.
AB: Jaha. Back!
AD: Ok. Och ditt motto?
AB: Mitt vad?
AD: Asså, vi skippar det här. Jag orkar inte. Jag lämnar blanketten hä...
AB: Blankett?
AD: Helvete.
Delvis ifylld av Anton själv




























































































T.V. uttröttad hob. T.H påfrestande alkis














Syftet med det här inlägget var att få AB att framstå som en mentalt handikappad och lönnfet alkoholist. Anledningen till det är att han inte gav mig besked huruvida mina handskar låg i omklädningsrum 4 efter tisdagens träning, trots att jag bad honom att leta efter dem.

/Karmapolisen

3 kommentarer:

  1. Sköö...nt! riktigt roligt.
    men syns att du hittade på intervjun :)
    AB skulle aldrig spela på backen..längre. han är anfall sen i höstas :D

    SvaraRadera
  2. Kan man sälja nyårsbilden till Aftonblaskan?
    "Superettan spelare i fylle skandal"

    SvaraRadera
  3. Givetvis, bara du riktar cashflow till bloggen. Den övre bilden borde ju dessutom gå att sälja in på något dussinreportage i stil med "Så förlorar du 20 kg på 2 veckor".

    SvaraRadera